آموزش کسب بیت کوین

دولت ایران در حال آماده سازی زیرساخت بیت کوین!

محمد قاسمی | يكشنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۷، ۰۱:۵۵ ب.ظ

دولت ایران در حال آماده سازی زیرساخت بیت کوین!

رسمی شدن بیت کوین در ایران – دولت ایران اعلام کرده است که تحقیقات خود را در مورد جنبه‌های اقتصادی و زیربنایی برای استفاده از بیت کوین انجام داده است. طبق گفته وزارت فناوری اطلاعات، زمینه و زیر ساخت پول دیجیتال، به سرعت در حال بررسی و انجام است.

رسمی شدن بیت کوین در ایران

چندی پیش، معاون وزیر اطلاعات و ارتباطات ایران، امیر حسین دوایی، در مصاحبه‎‌ای با روزنامه شرق گفت: “وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال حاضر تعدادی از مطالعات تحقیقاتی را به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای آماده سازی زیرساخت‌ها برای استفاده از بیت کوین در داخل کشور انجام داده است. ”

او گفت نرخ پول امن دارای دو جنبه اقتصادی و زیربنایی است و اضافه کرد که اتحاد این سیاست در ایران منجر به منافع عمومی کشور خواهد شد. او گفت: “ما، به عنوان مرکز اصلی ایران در زمینه پیشرفت‌های تکنولوژی کشور، به شدت، مساله تهیه زیرساخت‌های جدید ارز را مورد توجه قرار داده‌ایم.”

با هماهنگی با سازمان‌های مربوطه سازگار می‌شویم تا بتوانیم زیرساخت‌ها را در اسرع وقت به هم وصل کنیم.

اگر چه بانک مرکزی ایران می‌بیند که تجارت با بیت کوین «غیرقانونی» است، که مانع کسب و کارهای محلی از پذیرش ارز دیجیتال می‎شود، ولی هیچ قانونی از سوی دولت تصویب نشده است، به خصوص این که استفاده از بیت کوین به عنوان روش پرداخت ممنوع است. اما در عین حال، دولت ایران بر روی قوانین پیشنهادی برای ارزهای دیجیتال کار می‌کند. خبرگزاری رسمی بیت کوین در ماه ژوئن در مورد طرح پیشنهادی مرکز ملی اینترنت سایبری در مورد رسمی شدن بیت کوین در ایران گزارش و خبرهایی داده است.

در ایران افرادی که با پول دیجیتال درگیر هستند، متکی به سرویس‌های LOCALBITCOINS و COINAVA هستند که فروشندگان و خریداران را بدون برخورد مستقیم به هم وصل می‌کند. همچنین، در ایران گروه‌های بسیار فعالی در حوزه بیت کوین وجود دارند که اعضای یکی از آن‌ها در فیسبوک حتی بیشتر از ۲۹ هزار نفر می‌باشد.

چگونه بیت کوین در حال حاضر بر اقتصاد ایران تاثیر می‌گذارد؟


بسیاری از شرکت‌ها در ایران، از بیت کوین استفاده می‌کنند ولی چون قوانین مالیاتی بسیار پیچیده و دردسرسازی دارد، از آشکارسازی هویت خود اجتناب می‌کنند. آژانس خبری YJC توضیح داد:

در این نشریه از اقتصاددان ایرانی، مرتضی ایمانی، چندین سوال درباره تاثیر بیت کوین بر اقتصاد کشور پرسیده شد. او گفت: “این پول در ایرانی قانونی نیست و معاملات بیت کوین قانونی و شناخته شده نیستند، بنابراین ما انتظار نداریم بر اقتصاد ایران تاثیر بگذارد” او معتقد است که تاثیر بیت کوین برای قراردادهای بیت کوین کم است.

وی همچنین افزود: به دلیل سختی نصب بیت کوین در ایران و عدم فراگیری عمومی آن شاید تاثیر آن چنانی در اقتصاد این کشور نگذارد همچنین، یکی دیگر از انواع خدمات‌دهی بیت کوین ورود به بازار بورس است که این امر نیز در ایران به دلیل ریسک‌های بزرگ اقتصادی به آسانی میسر نیست.

در ادامه خبر رسمی شدن بیت کوین در ایران باید عرض کنیم، امروزه ییت کوین در حال پیشرفت است و ممکن است کاملا رایج شود اگر این گونه شود، دولت مجبور است از این پول استفاده کند، به خصوص موقعی که انتقال پول از طریق بانک‌ها به ایران بخشی از تحریم باشد.

همانطور که مستحضر هستید و مطالعه نمودید، پول‌های دیجیتال به سرعت در حال رشد و سوددهی هستند، همچنین با این خبرها به واقعی بودن و قانونی بودن آنها بیشتر از پیش باید پی برد، پس شما هم بی‌کار ننشینید، از همین امروز دست به کار شده و روش‌های جالب و نوین کسب درآمد از طریق اینترنت را مطالعه و آغاز کنید.

  • محمد قاسمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی